Isnin, 23 Februari 2009

Takziah kepada keluarga Allahyarhamah Kamariah Bt Yem


19hb februari, pukul 5.52, aku dikejutkan dengan mesej daripada rakan semasa di sekolah aku dulu, qayyum, yang mengatakan mummynya telah meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya pada pukul 4am. Seperti tidak percaya dengan mesej itu, aku terus menghubungi beliau dan ingin mendapatkan penjelasan daripadanya dan benar, mummynya meninggal dunia dalam kemalangan yang amat dasyat baginya. Baru sahaja aku berjumpa dengan untie kamariah semasa majlis perkahwinan anak keduanya, dengan tidak sengaja aku mengalirkan air mata. ya Allah ya tuhanku, begitu besar ujianMu ya Allah.

Hari ni aku xgi kelas sebab aku blank. Aku fikir balik, lebih baik aku temankan member aku dari gi kelas sbb kelas ari tuh pun mmg bosan..huu~. Jenazah telah dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk dibedah siasat serta diuruskan jenazahnya. Sebelum tuh aku jumpa dulu membe aku tuh, kesian aku tgk dia. Berbeza dari sebelum ni aku kenal dia. Dia jadi lebih pendiam, mungkin dalam hati dia terasa kesedihan setelah kehilangan mummynya. Semasa dlm bilik jenazah, aku diminta utk mengalihkan jenazah. Sekali lg hati aku tersentuh, kenapa aku leh mengalirkan air mata sedangkan arwah hanya mummy kepada kawanku. Tak sanggup aku tgk keadaan jenazah, masyAllah. Aku dpt rasakan mcm mana arwah terseksa semasa terkena impak pelanggaran dengan kereta perdana tersebut. Dlm hati aku menyumpah, celaka lahanat btl cina tuh. Kalau diikutkan hati aku nak je bunuh cina tuh, orang mcm tuh xlayak hidup kt dunia ni.

Jenazah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Lipat Kajang, Klang, berhampiran dengan kediaman keluarga Sri 'Q'. Ramai saudara mara arwah datang untuk menziarah sebelum arwah dikebumikan. Aku hanya mampu memberikan semangat kepada qayyum utk lebih tabah dan bersabar dengan ujian Allah.

Aku berharap pemandu yg melanggar allahyarhamah mendapat hukuman yg setimpal mengikut perlembagaan undang2 dan mari kita bersama2 sedekahkan al-Fatihah kepada arwah.. al-Fatihah..~

p/s:- sorry qim sbb copy paste gmbr dari ur myspace profile...

Tiada ulasan: