Isnin, 3 Ogos 2009

1st day at Integrated Haulage

Hee~ Hari pertama aku sedikit sebanyak menunjukkan personaliti dan disiplin yg baek. Mau xnye, HR soh dtg kul 0830, kul 0810 dah tpacak depan pintu opis dan tunjuk surat kt abg kamarul. Haa, nak tau ke aku keje katne? Keje satu opis ngan bapak aku ahh, mane lg.heheh. Tapi ni dalam tempoh latihan je, nak tgk prestasi aku mcm mane. Pas 3bulan performance aku bagus, aku dihantar plak kat Port Klang. Owh, tmpt yg masih dlm latihan ni kat Telok Gong. Nak tau katne, search kt google maps, tgk ler lokasi dia mcm mane. Masih merangkak2 menggunakan data base company nih, ape nama dia ntah, metaframe n CTMS kot. Memang sistematik, lori keluar masuk leh tau dengan kadar masa yang singkat. Tabik ahh.

Ehh lupa, tmpt keje aku ni company haulage atau lebih dikenali sbg transport. Ada gak shipping ngan logistic, tp agak hampeh sket cucu Haji Hamid ni sbb xtau apape langsung mengenai perkataan2 diatas. Aku rasa arr, antara kesemua cucu Haji Hamid, aku sorang je kot yg keje kt sini sbb hampir kesemua anak Haji Hamid ni keje kt company tuh dan aku nih dikira sbg penyambung ler.hehe. Padahal dh bosan sgt xde keje, keje je arr mane yg ada. Nak tau sape Haji Hamid? Dia salah sorg pemegang saham dlm company tuh, seorang GM gak kot dan sekarang dah bersara, dan sbg atuk aku.ahaha.

Erm, sok lusa aku update lg ler ape yg aku belajar sbb byk yg kene aku explore dalam ofis tuh. Aku kene tgk ape yg orang buat, baru ler aku leh ikut. Nanti2 aku update lg so pasni, aku da stat bzbzbzbz dan terlalu lah bz..~MySpace

2 ulasan:

Unknown berkata...

waaa....
dh keje kt integrated yer?...
sebagai cucu haji hamid, sekalung tahniah nk ucapkn kt taufik coz jd cucu tunggal yg keje kt sane...
teruskn usaha...smbg tradisi...
(^-^)

fikxXxiology berkata...

aik..
perli or puji ni..?xD