Ahad, 1 Ogos 2010

i-city ohh i-city

Seperti yang diketahui ramai, hampir satu malaya kot tau kewujudan i-city nih. Dan ayat pertama akan terkeluar dari mulut orang ramai, "ohh, bandar yg ada pokok lampu-lampu tuh." Yup, memang ler indah kot klau nak deting2 kat situ, sambil bawak family jenjalan kat situ. Banyak ler gak ragam manusia yg dpt kita tengok kat situ. Ada yg sibuk2 bgambar ler, main2 lastik yg ada bunga2 tuh, lepak gasoline dan macam2 lg. Tapi aku paling sker tengok budak2 kecik or baby je sbb dpt ler tgk ler riak wajah derang mcm mane tgk pokok pelik2 kat situ.hihih..

Aku pun salah sorg pengunjung i-city tuh, leh dpt gelaran pengunjung setia kot sbb kerap gak aku ke situ. Paling koman pun jenjalan ngan member, pehtu snap2 gambo.

Antara gambo yg aku click2 kat sana tuh

Tapi sejak akhir2 nih, macam dah terlalu crowded sgt smpaikan aku lak nek rimas. Yg peliknye lg, walaupun skang nih skali masuk bayar singgit n 2hengget utk weekend, ramai gak pegi sana. Owh ye, masuk kena bayar. Pandai derang cari duit balik modal daripada buat lampu2 tuh sumer. Oke ye dak, bisnes gak tuh.

Semalam ler, kira ari sabtu, atas urusan penting ler ke i-city tuh. Ada nak amik barang sket dekat dalam. Aku hulur ler 2hengget, rege biasa tiap weekend. Yang mengejutkan aku, amoi tuh kata "Abang masuk kene bayar 10 linggit." Oke, aku tergamam dan rasa nak marah..xD Untuk ape aku bayar RM10 utk masuk dalam tuh, sekejap je pun. Mule lah dia kata ada cabutan bertuah ler, itu ler, ini ler. Nak tak nak, bayar je arr. Demm, aku dah mula menyampah sket kot, tp rasa mcm menyampah banyak rasanye nih. Utk ape dorg wat mcm tuh bai, sape nak masuk klau dah kene bayar rege mcm tuh kan. Hmm. berfikir jap..~

Tiada ulasan: