Selasa, 21 Oktober 2008

Lawatan sambil belajar ke Kluang, Johor

Tanggal 16 oktober 2008, tarikh ni arr aku gi lawatan sambil belajar ke kluang. 1st time aku naik Kluang so xtau arr mcm mane suasana kat sana. Seawal jam pukul 9pm, aku dh terpacak kat blok 158 bersebelahan kangkung dimana kat situ lah tempat berkumpul pelajar2 dpp5c yang ke kluang. Aku yg sarat ngan barang2 teknikal dtg meredah hujan dengan dibantu oleh sang kancil membe aku, adam gay. Thanx adam. Pukul 10pm dah ada 2-3orang dtg kt bwh blok 158 tuh, biasa arr hujan2 kan susah org nak keluar. Dalam pukul 10.30pm dh ramai org datang. Aku mcm biasa arr, tugas aku merakam segala aktiviti dan aksi dak2 dpp5c ni. Yela kan, dapat kuar jalan2 mcm ni sape yg xsuka, lagi2 ngan bdk2 kelas. Setelah mendengar taklimat dari pensyarah, Miss Masrol Ai'nie, kami semua bertolak ke Kluang pada pukul 12am dan sampai ke R&R Pagoh pada pukul 2am. Kerana keawalan kami sampai di R&R tersebut, kami terpaksa menuggu disitu sehingga pukul 7am kerana kami akan terus ke MARDI, xcheck in lg tau. Macam2 pengalaman aku kt MARDI tuh, tgk org sula lembu pkai tgn, uhuh ala dorg wat persenyawaan apekejadah ntah, aku dh lupa. Pastu pegi kandang kambing dan ni arr first time aku pegang kambing.ehehe... Best siot. Pastu siap men kejar2 ngan kambing. Memang ni arr pengalaman yg aku xkan lupakan.
Aku check in kt Tropical Village pada pukul 12pm, iaitu tempat penginapan kami. Aku menginap didalam dorm dan disumbat dengan rakan2ku...huu~~. Dan selepas itu aktiviti seperti biasa arr, sumenye AJK aktiviti yg arrange. Tp siyes arr, dengan jujur aku xsuka dgn dak2 aktiviti ni, disebabkan dorg arr aku jadi kepenatan tahap maksima, kulit aku bertambah itam n jerawat kat muka aku naik. arghh geram2. Tapi ape aku leh wat, layankan je arr. Nak dapat markah punye pasal. Kene arr sabar smpai ahad sbb nak balik dh. Yang penting, aku sebagai AJK teknikal wat keje aku. Sume pasal teknikal ditanggung beres, xde masalah apape n Miss Ai'nie, lecturer aku respek kat dak2 teknikal sbb leh dapatkan barang2 spt mini Hi-Fi milik ketua pengarah, zack a.k.a. en Nabil Fikri, speaker yang dimiliki oleh jack a.k.a. En Norazizan dan en ikram yg sudi meminjamkan speakernya, projektor dan skrin putih milik En. Norazizan dan ibu Encik Nabil Fikri walaupun ianya harta kerajaan, kamera video milik aku, healer milik en Norazizan dan 2buah laptop milik aku dan En. Norazizan. Apape pun aku amat menghargai jack sbb dia dh berhabiskan dekat rm1k utk ni sume walaupun mula2nya dia rahsiakan daripada aku, dia pun xnak lecturer aku tau. So jack, thanx bebanyak jack, ko arr kawan aku dunia dan akhirat. Allah je arr dapat balas jasa ko jack, aku doakan ko murah rezeki n selamat menjadi bapak...x)
Penat dh aku mengomel. Dh tataw nak tulis ape. Apape pun trip ni xbesh arr, yang besh pon dapat men kejar2 ngan kambeng n tgkp gmbr...uhuh... So ni ada gambiran sket, enjoy arr ehh...




















2 ulasan:

wanie MN berkata...

eyhhh asal i tgk semua pompuan tngkp dgn u semua pendekkk? u tinggi sgt kee? ahaha

fikxXxiology berkata...

tinggi arr...
klau bdiri sblh u msti paras perut i jek..xD