Jumaat, 26 Disember 2008

Trip to Langkawi Island


Yeah, untuk kali ke-4 kot, aku menjejakkan kaki ke Langkawi. Sape xkenal langkawi ni, ramai org langsi. Nak tau nape aku kata mcm ni, bace arr smpai abes ehh...xD










Kali ni aku gi langkawi naik air asia, leh dikatakan besh arr gak kan sbb chicks yg jelita(pramugari daa). Servis pon ok gak, mesra alam walaupun mase pegi tuh pramugari dia dh mcm otai2 sket. Sabo jek arr, tp mase balik kL balik baru arr ada pramugari ala2 nasha aziz.hee~~


Tgk ni pon gua da stim siot, ape lg tgk dalam. Rasa mcm nak klimaks. Bukan ape, iye2 jek aku bace ni dia kata duty pree, skali tgk dalam...

...bapak arr, rege rokok mcm ni skali. Dh sama harga emblem move ori yg nan jual.xD Seb bek arr aku ni xsangap nak sap kok sbb aku bknnye perokok yg kacak..x)

Sampai airport amik masa dlm sejam gak arr, klau drive ni aku rasa lebam kaki aku tekan pedal minyak. Mende yg 1st kene ada time tu ialah kenderaan. Mula2 brader tuh offer arr sbijik van, nissan vannete kot. Aku dh pelik, dia kata leh isi 10 orang dalam tuh. Biar betul bro, dh arr yg dtg ni sume badan sihat2. Skali dpt van tuh try masuk, dah mcm ikan sardin dalam tu, sempit nak mampus. Iye2 jek brader tuh kata leh masuk 10 orang, abah dia leh masuk. Last2 pakcik aku amik arr nissan sentra 2bijik, merasa arr lenjan sentra ni. Keta baru lg lak tuh.


hye, saye nissan sentra..
saye ada side mirror leh lipat2 mcm side mirror acai..xD

siyes arr aku kata, aku jeles ngan sound system keta neh..~

Sampai2 gi check in hotel, golek2 dlm suite pastu kuar. Gile katak arr, makcik aku trus borong cekelat kt situ. Dia nak mandi ke ape, mcm arr cekelat tuh esok xde jual. Pastu ada arr org jual rojak kt luar tuh, sedap gak. Bukan aku kata sedap, mama aku kata sedap sbb aku xmakan klau ada sayur2 neh. Yang pasal aku kata LANGSi td tuh kan, time aku nak bli air arr. Ada sorg bdk ni, yg jual air tuh arr. Gile sombong nak meninggal, tnye nak ape mcm nak cari gadoh plak. Aku tau arr aku ni org luar, tp sekurang2nye hormat arr antara satu sama lain. Dh tu plak, aku bg duit dia men rampas jek, anak harem jadah tul, aku pon men rampas jek air milo yg aku mntk tuh, pi mampus ngan dia arr nak marah aku ke ape. Aku pantang tul klau org xreti nak hormat org, aku leh hormat org tuh klau dia pon hormat ngan aku. Satu teks utk dak hingusan tuh, FAK YU LAH CHEE BUY, fullstop..!!

Esoknye, gi jenjalan nek sampan@boat@tongkang, whatever lah. Pusing2 pulau, gile besh arr sbb dpt jalan tgh2 laut, nek sampan@boat@tongkang tu lak terhentak2, melambung arr memasing. Dh mcm keta aku plak, jalan xrata melambung2 sbb abs dh kong.ahaha.. Brader tuh bwk arr gi tmpt bg helang makan ayam..
helang ni makan kulit ayam jek, isi2 xmen arr..~


gunung dayang zaty bayani bunting,ahaha silap2. Gunung dayang bunting je, xpasal2 naik plak nama ex aku..~


"melompat2 mcm monyet daa" dekat pulau beras basah kot, xsure nama btl dia.

Banyak gak arr tmpt2 len aku gi, tp nak naik cable car xdapat ouh sebab masa tak mengizinkan, fligth ke kL kul 8pm. Sempat pun gi kota mahsuri jek, shoping2 n cuci mata sket.
Ramai ouh gadis2 kt langkawi ni yg leh dikatakan "mari" gak arr. Lagi "mari" kat kota mahsuri arr. Aku tataw nape arr kt situ gadis dia sume cun2 belaka. Agaknye manager dia mmg amik pekerja yg cun2 kot.
Bab makan plak mmg ok arr kt langkawi, makan murah2 tau. Xsama ngan kL. Kuih sehengget leh dapat 4helai, klang pun baru dapat 3keping. Apape pun, masak lomak cili api omak den arr paling susah nak lupa n mesti nak kena sket. Tp paling besh arr, nasi lemak rendang ayam kaler merah. Rare siot, korg igt keta yeos jek rare. Mane ada rendang kaler merah.


RARE!!Nasi lemak taruh telur mata rendang merah RM2.80
(dh mcm ayat nan store-kedai hapkat arr)

Overall, vacation ni mmg besh arr. Mau xbesh, dh org support. Besh arr. Hee~ Klau ada kesempatan mmg aku jejak lg kaki saiz 9 aku ni kt langkawi, insyAllah..~

Tiada ulasan: