Sabtu, 21 Mac 2009

Nasibku, alhamdulillah..~

1st skali en3 ni aku tulis bukan nak tuju kepada sesiapa or nak mengaibkan sesape. Sebab ni luahan ati aku yg aku susah nak luahkan kat sesape. So aku luahkan je kt sini, xkisah arr klau sesape yg ada baca. Sesapa yg terasa dgn en3 aku ni aku nk mntk maaf byk2, memang aku selalu wat silap..~

Aku ni ada perasaan gak, tp aku xnak tunjukkan. Ngan bz buat final project yg melambak2, tensyen jgn ckp arr. Seb bek membe aku sorg tuh tolong aku n serba sket aku tlg dia gak. Dah jadi kebiasaan arr, aku ni kalau tensyen sker merayap. Aku kene tgk pokok2 or bende yg kaler hijau sbb kaler hijau tuh leh wat aku tenang. Ape lg, pas je siapkan keje utk ari tuh aku pun kuar arr merayap tanpa arah n aku teringat plak, aku nak gi bayar bil broadband aku yg dh tertunggak dekat setengah ribu tuh.uhuh. Aku ni bab nak gi membayar memang malas sbb aku sker klau mntk tlg dia bayarkan, tp pkai duit aku arr. Tp ari tuh dia kuar ngan membe dia, so kene arr tangguh tp aku xkisah sbb broadband aku leh pkai lg, so pkai je arr dulu.ehehe.(diam2 sudeyh).

Dh arr time tuh aku msg dia kt times square, pastu aku mula plak pening fikir nak gi mane. Aku msg arr dia tnye katne, niat hati memang nak kuar berjalan, nak ilang tensyen. Ni kandungan msg aku ngan dia :-

Aku : ...katne..?

Dia : ...jusco maluri...

Aku : ...nk dtg sana jap...

Dia : ...ok.


Lega sket, ada gak tempat nak dituju. Time tuh jgn cite arr, kL jem nak meninggal. Dari times nak ke maluri pun amik masa dekat 10menet. Biasanya xde arr lama mcm tuh.

Smpai2 je kt jusco maluri, aku cari arr parking. Ternampak moto dia, lega hati aku. Leh arr mntk dia belanja aku ais krim mcFlurry. Sangap gile arr ais krim tuh, lagi besh klau ada org suapkan.ahaha.lol. Pastu msg dia lagi sbb dlm jusco ni aku kusut klau bab cari mencari ni, lagi2 time tuh org ramai membazir duit..huu~ sowee kpd pelanggan2 jusco.

Aku : ...kat belah mane ni..?

Dia : ...depan ti-zed..

Aku : ..ok2...


Aku tau katne tu, sbb dia suka bli baju kt situ. So senang arr nak cari sbb dia dekat2 area situ je. Jalan2 sket terjumpa dia tgh belek2 baju kt situ, agaknye memang tgh ada sale skang ni. Sejuk jap kepala otak ni tgk dia, abis lupe sume tensyen aku ngan final project aku tuh. Leh arr paw dia makan ais krim mcFlurry pasni.hehe.jahat gak aku ni.~ Ape lagi, aku mendekati dia dan sergah arr dia, konon nak wat dia terkejut arr. Tiba2,


Hmm, skali lagi aku hilang arah. Kemana aku nak tujui, aku jadi blur sampai mcm ni skali. Memang nasib aku mcm ni ke? (untuk pengetahuan korang sume, aku bukan kene tampar tau, pandai2 arr korang fikir sndiri). Aku jadi zero, aku blah je dgn hati bercelaru, mane dia kawan aku? Mane dorang sume. Aku ni dipulaukan ke?

Hilang macam tu je mcflurry yg aku nak paw kat dia, datang balik masalah dan tensyen aku td yang hilang jap bila jumpa dia. Erk, dh nasib aku, biar arr aku kuar jenjalan tgk keta moto ngan tayar lori. Org kata hidup ni umpama roda, kadang2 kita diatas, dan kadang2 kita dibawah. Bagi aku, aku tetap dibawah, umpama roda yg lama xdigunakan lg. Memang mcm tuh jugak nasib aku yg aku sendiri xtau nak luahkan kat sapa. Aku berjalan2, tanpa arah....~

*Ayah aku mesej aku pagi khamis ari tuh:-


Ayah :- ...ada satu laptop dari ofis ni ayah bwk balik sbb kene virus, ko tlg tgkkan leh x..?

Aku :- ..apsal lak leh jd mcm tuh, kalau apik xde hal apik balik jap arr ahad ni sbb bz sket arr..

Ayah :- ..ok.


**Mama aku plak mesej ari jumaat ari tuh, dia kata balik klg ke x. Ni kandungan mesej antara aku dan mama aku :-



Mama :- ..kek mano tu, balik klg xmggu ni..?

Aku :- ..xbalik kot, ada byk keje arr ma..

Mama :- ..xpe arr. mama nak anta kain ni, wat baju melayu.klau ko balek leh ukur mane ko nak kecik n besar..

Aku :- ..cepatnye nak anta...

Mama :- ...lmbt anta kang ko pkai bj tu pas raya br tau..



ahaha, aku tergelak pulak sbb kes ni penah jadi kt aku, dpt pkai bj raya time pas raya. Aku pun bgtau je ikut contoh kain tahun lepas tp besarkan sket bahagian cawat seluar tu. Niat aku memang nak balik klg ahad ni, tapi...

Xpernah dorg mesej kt aku mcm ni. Kenapa dia msg aku, adakah dorg tau akan terjadi kes mcm ni? Sebenarnya aku terpaksa berkorban utk mereka disebabkan kerja2 aku, tp dlm masa yg sama, aku perlukan dia gak. maafkan apik mama, ayah...

Shit, nape aku leh termenung pulak ni. Aku hampir2 mencium lori trelar time tuh. Keadaan mcm biasa balik, aku berjalan tanpa arah. Aku dh plan nak balik klg or gombak nak jumpa member aku tp fikir balik, aku ni pinjam kepala org, kepala aku plak dia pakai.(helmet daa..xD) so terpaksa arr aku batalkan niat aku tu sbb helmet tuh member aku nyer, nnt dia nak pakai plak.

Ntah mcm mane, aku leh plak masuk susur keluar ke lembah keramat, ape kes ntah aku kesitu aku pun xtau. Dah arr aku xtau jalan kt situ, mane plak aku nak gi pasni. Minyak moto plak dh tinggal cukup2 aku balik umah aku. Aku terdengar azan maghrib, so aku yg xpernah2 ke masjid kt situ aku pegi arr menunaikan kewajipan aku yg sblm ni ntah kemana sembahyang 5waktu aku.

Dalam doa aku selepas solat maghrib, hati aku menangis, tersentap, ya Allah ya tuhanku, adakah ini balasan diatas kesalahan dan dosa2ku ya Allah, aku terlalu lemah untuk menerima dugaanMu ini ya Allah, Kau tabahkan lah hati hambaMu ini ya Allah, Kau berikan aku penerangan hati yang sempurna untuk menerima segala tohmahan dan cemuhan,..

Aku terkejut, sbb aku termenung lama dlm masjid tuh dan disapa oleh seorang hamba Allah yg aku sendiri xkenal, dia menghulurkan tangannya untuk bersalam dengannya, aku sambut. Dan dia berpesan kepadaku; baliklah kepangkuan keluargamu, masih ada yg menyayangimu. Sape dia tu, ape yg dia tau ape yg aku rasa..?

Ntah mcm mane, semasa dalam perjalanan yg tanpa arah tu, aku terasa hendak menghubungi mama aku :-


Aku :- ..ma, watpe tu? katno ni.?

Mama :- den tgh tgk wayang ni,hehe.umah arr, mane lagi.

Aku :- xajak apik pun kan. (padahal aku tau tv umah aku besar, tu dia kata tgk wayang tu)

Mama :- ...xajak ape, ekau pun xbalik camno den nak ajak. ko katne ni, apsal bising2 tuh..?

Aku :- (terdiam jap) apik bz arr ma, sori tau.

Mama :- ...xpe arr,wehh ko katne ni, apsal mama dgr bising sgt ni...

Aku :- ...apik kt luar ni ma, tepi jalan ni.

Mama :- ape ko buat kt situ, dh2 gi balik.jgn merayap time2 mcm ni.

Aku :- ..ok arr ma, nk blek ni..kdt pun nak abis ni..


Hmm, aku pun blah je arr, dh org tua aku bising mcm ekjos moto aku dh. Nak merayap mane je pun, moto aku ni bknnye leh bwk jalan jauh2.

Lokasi terakhir aku, balik umah arr. Tetiba rasa penat plak, tadi xde plak rasa penat mcm tuh. Ada arr dak2 umah aku 2-3 org lepak2, tp aku trus masuk bilik n kemaskan arr apape yg patut sbb bilik aku ni memang selalu bsepah.ehehe..(diam2 tau).Tiba2, dia masuk bilik aku...



*Pernah dulu dlm doa aku selepas solat maghrib, aku mendoakan supaya aku ni dilembutkan hatinya. Sbb aku xnak lagi terjadi mcm kes sblm2 ni, aku asyik melenting. Aku penat, aku xnak penat lg, biar arr dia menang. Spupu aku ada kata, mengalah je arr pik ngan kecomelan ain ni..hehe..

Hmm, mcm ni kot balasan yg setimpal untuk manusia bernama Mohd Taufik yg dilahirkan oleh Norhayati dan berBINkan Ramli. Dan mungkin aku layak untuk menerima ni sume. Kalau btl, aku terima. Aku redha, aku terima semua dugaan Allah dengan tabah. Memang aku ni jenis yg boleh dipermainkan dikhayalak ramai, jadi bahan dalam menyalahkan sesuatu situasi walaupun bukan aku puncanya, sumenye arr smpai kes sblm ni yg aku xnak igt lagi, biar lah aku menjadi punca terjadinya semua tu. Dengan nama Allah yg maha besar dan maha menyayangi, aku terima semua ni..

p/s:- en3 ini ditulis dalam keadaan perut lapar, belum mandi dan tensyen buat final project..xD
sekian mekaseh..

4 ulasan:

Neija13 berkata...

Salam buddy..

jgnla tensen2 k.. ade hikmah sbalik ape yg blaku...

perkara bertimpa2 mcm ni penah blaku kat aku gak & rasenye semua org pernah xperiance camtu..

Bersabar & btenangla.. Allah Lebih Mengetahui

fikxXxiology berkata...

wsalam kak...
ntah arr...
aku pun dh xtau kenapa aku msti berada dlm situasi ni...
sbb mende ni berlaku pada masa yg xsesuai...
masa yg aku bz ngan final project aku...
aku xnak arr terjadi lg mcm dulu, time aku tensyen2 mcm ni pastu..
erm, faham2 je arr...
tu kisah dulu, xnak ungkit lg...

thanx ehh kak sbb bg semangat...x)

izra berkata...

huhuhuhu...
pikirlah sendiri ape yang kurang dan perlu diubah oleh korang berdua yang sendiri korang tak sedar..
jangan terlalu pentingkan diri sendiri...
jangan terlalu ikutkan kata hati dan kepala...
pikirlah semula kata-kata..
pikirlah semula tanggungjawab..
ok..
:-)

fikxXxiology berkata...

erm...
sape cik izra ni ehh..?
apape pun thanx utk nasihat anda...