Isnin, 23 Mac 2009

Nasibku, flashback part 2...

Ari ni mcm biasa, melakukan aktiviti biasa aku. Bangun pagi, gosok gigi.xD Pegi kelas kul 8.30 dgn kemeja putih n suar slack itam. Bermula satu kelas yg paling membosankan. Adeh, kenapa msti hari isnin, kan best kalau jumaat, leh aku ponteng. So dengan selambanya aku main arr game tetris dalam handphone aku. Kang aku tido nmpk sgt plak xtumpukan perhatian dlm kelas. Pas kelas, aku dah janji ngan rakan kongsi aku (kira ayat poyo gak ni..xD) pegi library nak settle sket pasal final project rancangan perniagaan kitorang. Start arr bincang macam2, tambah mane yg kosong lagi n macam2 arr. Dah siap sket aku pun deal time nak jumpa ngan En. Azhar, aku nyer supervisor. Siyes arr aku kata, dia ni byk membantu group aku dalam buat RP ni, thanx En. Azhar.

Macam biasa arr, dia ni sentiasa bz ngan perjumpaan antara student dia. Dia ni ajar budak2 BBA-UPM,Bachelor Business Admin. So kena arr tggu dekat setengah jam kot, ngan keadaan mengantuk dan lapar. Pastu aku borak2 jap arr ngan rakan kongsi aku, mengumpat budak cina sorang tuh yang bukan men berani dia berkata-kata dengan En. Azhar. Kelakor arr plak, tp dlm masa yg sama nak je aku hentak amoi tu ngan laptop sebab suara dia kuat sgt woo.

Mase tgh berborak tuh, membe aku sorg ni suruh arr aku mntk tlg awek aku balutkan buku ijau (mcm buku log arr) tuh sebab dh macam belacan. Aku just angguk je. Xpasal2 ni yg membe aku lagi sorang leh plak kata, "topex skang dh single, mane ada awek. kalau tak biasanya kul7 lebih dah kuar umah anta awek dia gi keje, skang ko ada nmpk ke dia anta awek dia. Ko kena arr org lain balutkan..?haha"

Aku terkejut, kenapa dia ckp mcm tuh? Betul ke ape dia cakapkan tuh? Mana dia dapat sumber tuh sume. Aku sendiri pun xtau apa yang dia cakap tuh betul or x. Aku pun ragu2 gak. Sebab aku xrasakan apape pun.

Sekarang ni aku pun xtau, siapa yg tinggalkan siapa. Aku cool je kt sini, lepak2 kt umah on9 ngan membe alam maya, buat kerja2 yg tertangguh n makan tido sume kira cukup arr kot.

Dulu arr, dalam sekitar tahun 2006. Aku pernah gak rasa situasi mcm ni, pernah gak dulu bahagia dan pernah gak rasa tertekan yang memang xleh diterima akal arr. Biasa arr kan, baru masuk kolej, dok plak menyewa ngan membe2 yg aku sndiri xkenal lg hati budi dorg. Aku pernah rasa keadaan mcm ni, tertekan. Aku takut, memang aku takut sesuatu akan berlaku. Aku sangkakan perkara tuh xberlaku dan hilang mcm tu je tp jangkaan aku salah, meleset sama sekali. Situ arr saat kejatuhan aku kejap, ngan musibah yang melanda, pointer gpa aku teruk dan mcm2 lagi arr. Aku xtau nak mengadu kepada sesapa sbb dulu aku xreti men blog ni..;p Tapi yg seronoknya, waktu aku dalam keadaan kejatuhan aku tuh, dia datang.

Masa tu arr dia datang menceriakan hidup aku, rasa life aku time tuh rasa aku arr orang paling bahagia time tuh. Dengan sifat ambil berat dia, lemah lembut yang buat aku tertarik dgn dia. Memang dah lama aku perasankan dia tapi biasa arr, aku segan sket bab2 mcm ni. Kira dia ni arr ciri-ciri wanita yang aku cari.

Dia sebenarnya ada sakit, tp dalam ni biar aku sorang je yang tau. Mula-mula aku sendiri tak tau apa penyakitnya itu tp setelah search dalam internet, baru arr tau puncanya. Aku xkisah arr tu sume, janji hati dia tuh jujur terima aku seadanya.

Alhamdulilah, hubungan kitorang kekal sampai 2tahun lebih. Family kitorang dah saling kenal mengenali. Tu yang membuatkan aku lebih yakin dengannya dia dan tidak mustahil jodoh aku dengannya ada dan mendapat restu kedua2 belah pihak. Tapi kejadian baru2 ni...

Ntah arr, aku xtau nak terangkan mcm mane. Siyes arr aku sebak sgt dengan dia, kenapa jadi mcm ni. Aku xtau dalam kes ni salah sapa, salah aku or salah dia. Aku lari ari tuh sebab aku kosong, blur. Kenapa dia wat aku mcm tuh. Ape salah aku ni.

Masa dia datang umah aku malam tu, aku kena marah dgn dia. Apa salah aku sampai kena marah mcm tuh, aku wat salah apa sampai mcm tuh sekali aku dihukum. Kalau memang salah aku sekali pun, aku mengaku walaupun pada hakikatnya aku rasakan aku tidak bersalah. Sekarang, terpulang kepada dia, dia dah besar dan tahu membuat keputusan. Aku xakan kongkong or bantah apa yg dia cakap lagi. Aku tau dia on9 sekarang, dia invi ym dia n dia private myspace dia dan aku tau dia akan melawat blog aku ni. Satu je aku nak dari dia, aku ni ada gak hati dan perasaan yang perlu dijaga, aku pun xkisah kalau xde sapa nak jaga hati aku ni lagi dan perasaan aku ni.

Apape pun aku berterima kasih sgt kepada sesapa yg banyak memberikan kata2 semangat kt aku dan pandangan kt aku termasuk arr kak nieja13. Terharu sgt org jauh ni bagi semangat kat aku.

p/s:- masih terkejut dengan kata2 membe aku tuh...

7 ulasan:

Neija13 berkata...

:-)

Happy to hear that semuanya beransur ok..

Hidup ni mmg ade ups & downs nyer..
Kene redha ngan apa yg tertulis...
;-)

Be happy, ok

fikxXxiology berkata...

i don't think so...
tataw arr ape nak jadi skang ni...

fhirdaus berkata...

wei apa citer??
napa aku x tau pasal bnda nie??
sori kalo aku lmbat tau bnda nie..
btul ke??
serius aku x percaya..

Neija13 berkata...

"i don't think so...
tataw arr ape nak jadi skang ni..."

dear fren.. x elok ckp mcm tu.. seolah2 kita menidakkan ketentuanNya..
Susah yg kite tanggung hari ni Insya Allah akan menjadi sstu yg indah in future..

Ingatlah, susah mana pun hidup kita, sedarilah, ade org lain yang hidupnya laaaaaaaaaaaaagi susah..

k

fikxXxiology berkata...

xde kak...
skang ni apape terjadi sy redha je...
sbb sy dh letih...
n naik muak...
sy pun xnak jadi mcm ni...
sape arr kt dunia ni nak jadi mcm ni kan...

sy tataw arr...
mayb dia salahkan sy sbb ni sume...
so sy ape leh wat...
nak jaga hati semua org, terpaksa arr mengaku salah walaupun sy xsalah...
xpe arr xnak cite dlm ni...
apape hal nnt sy cite dlm ym ehh...
akak add sy, topex88@yahoo.com.my

fikxXxiology berkata...

ko diam je daus...
toksah risau...
aku ok...
dh nasib aku mcm ni kot...
ko anggap je aku ni mcm biasa yg ko kenal time skola dulu...
skang aku nak tgk je...
aku sanggup bersumpah mati dalam keadaan aib kalau betul aku salah dlm hal ni...
ko rilex je...
ko sorg je tau pasal en3 blog aku ni...
aku nak ko diam2 n wat mcm biasa je...
aku tau kadang2 ko ada ym n komen myspace dia...
tp ko wat mcm biasa je...
macam ko tataw apape...

fikxXxiology berkata...

lagi satu mokk...
ko ada blog sket pun xgtau aku ehh...
pokemon...
tendang ko lelaju kang..xD