Ahad, 20 September 2009

Hari Hari Raya Raya

Yeay, balik gak ler ke kampung halaman tp gerak dari Klang ada ler dekat kul12. Sebelum tuh biasa ler, menyinggah sana sini. Kali nih siyes arr raya mcm xde apape yg menarik, nnt aku citekan ea. Salah satunye aku balik kampung ni pun balik ari jek, pas maghrib gerak balik Klang. Sebabnye, kakak aku keje pulak ari raya pertama nih. Siyes arr mcm hampeh, terlalu hampeh. Aku balik kampung ni pun xde beraya umah sedara mara aku sbb xsempat. Kakak aku balik keje kul 10pm, terus ler shoot blek Klang on the spot.

Raya kali nih aku terlalu MALAS utk snap2 gambar sbbnye aku MALAS. ahahah. Baju melayu aku plak dah ler satu kayu ngan family aku sume, dah smart dah tuh tp aku plak pemalas nak snap2 gambar. Tp xpe, nnt sok or lusa aku gi studio gak, snap gambar family wat frame. hee~ Pagi raya, lokasi pertama aku serang ialah umah Tuan Haji Hamid, ohh yeah, he's rawk. Tiap taun dapat duet raya paling kurang RM100, duit belanja shoping raya sorang minimum RM200.hee~ Wow mewah gile tp, tuh cite 15 tahun yang lepas. Tahun nih aku dah xdapat duet raya dah dari dia. huu~. Terasa gak diri nih dah tua bile adik aku bergembira mendapat duit raya dari atuk aku. Erk, sebenarnye dlm diri Mohd Taufik ni masih lg ada sifat kanak2 tau.ehehe.

Oke, umah kedua aku serang ialah umah Mak Ngah aku. Spt biasa, aku mengharapkan umah dia ler collection duit raya pertama aku utk pagi raya nih dan keputusannye, yes aku berjaya.haha. Pak Ngah aku xtau sebenarnye aku nih dah kerja, so dia dah hulur aku sambau je arr. Anak2 dia leh plak nak gtau kt papa dia yg aku dah keje, batu api tol. Tau ler sok dia dtg umah aku nnt xde lgsg duet raya utk derang.hehe. Dan paling besh, aku dpt jmpe Dijah or Khadijah, kira anak sedara aku ler. Owh damn, she's fcuking cute with her "baju kebaya". Harap2 ler sok aku dapat anak comel mcm tuh.hee~

Dah selesai, terus shoot ke Terachi. Dah memanggil2 kampung aku tuh nak tunggu aku rasmikan meriam besi buatan sendiri utk menggegarkan seluruh Kg. Ibol.haha. Tp yg mcm harem J, nak masuk je Nilai dah jem teruk sgt dan, puncanye ialah, 3 buah motosikal yg berhenti di tepi jalan tgh sibuk2 menukar tiub tayar moto EX5 yg pancit sambil kekasehnye mengipas2kan pakwenye menukar tiub. Wahh, rakyat Malaysia terlalu prihatin memerhatikan kesusahan orang menukar tiub tayar moto sampai ler jem kt susur kuar Bangi. Dalam hati menyumpah2 jek. Lepas jem situ, jem kt Bukit Putus plak. Hmm, biasa ler tuh. Comfirm jem sampai Kuala Pilah.

Sampai jek kt kampung aku, rumah bau cat baru tuh. Kaler coklet tp belah dalam kaler ijau. Memang cantik ler hasil kerje tukang buat rumah tuh. Aktiviti seterusnya, MAKAN dan MAKAN. Ohh utk pengetahuan semua, raya pertama ni aku pegi 3buah umah termasuk kampung aku ni, makan rendang ayam. Rendang, rendang dan rendang. Bila 3jenis rendang nih dah masuk dlm usus aku, pe lagi, abis dipintal usus aku nih.ahaha. Amek kau, balun xigt dunia nyer kes.

Sepupu2 aku? Damn, dorang sume bawak laptop sorang satu men game Dota. Gile tul, xberaya ke bdk ni. Bila dah tgk mcm tuh aku pe lg, dah mcm ilang ler mood ni sket. Biasa ler kan, perubahan zaman. Dulu kalau aku balik kampung je mesti ler merayap, kejar anak ayam smpai semput, men mercun or meriam. Skang ni, men Dota tuh kt kampung.huu~ Macam2 ler budak2 skang ni. Maybe mende tuh baru lg kan, so pedulikan dorang arr. Aku pun dah naik bosan ngan laptop ni, biar ler dorang pulak rasakan ape yg pernah aku rasakan.

Kul8, balik Klangn beraya sebuah dua umah sdara mara belah bapak aku. Nak cepat nyer pasal, rembat ler burung tuh sampai 140km/h, mengamuk org tua aku.hehe. Ala slowkan je trus, bapak aku kata laju2 nak kemana, xlari pon Klang tuh. Makan dalam nyer ayat tuh, dia xtau lg yg aku pernah perah abes burung tuh.hee~ Diam2 sudeyh.

Penat, xsangat ler sbb dah tido kaw2 kt kampung. Bosan, sangat2 ler.;p Duit raya, adehlah, ni malas nak komen. Selasa ni plak aku turun JB pulak, nnt ler aku cite lg ea. Panjang sgt dah membebel ni.~>.<"

Tiada ulasan: